2009. október 22., csütörtök

2009.10.01 - Remind myself és Franc0 Zer0

Két nagyon jó zenekarról van szó, ezért egy bejegyzésben írok róluk. A két zenekar más-más irányból jutott el a tömény királysághoz, vegyétek ezt egy-egy példának, hogy hogyan is kell ezt csinálni. A Remind myself-re értünk már csak oda. Róluk az első dolog ami kiderült, hogy erre a koncertre basszusgitáros nélkül jöttek el, a tagok első ránézésre elég zavartnak tűntek. Az volt a benyomásom, hogy nem fogok valami eget rengető dolgot látni, szerencsére tévedtem. A hardcore-os beütésű Deftones-ra hajazó zene első hangjainál a zenészek zavara eltűnt és új értelmet adtak annak a közhelynek, hogy szívvel-lélekkel zenélni. Eléggé hiányzott az a basszer, de ez nem gátolt meg abban hogy elismeréssel nézzünk össze szerkesztőtársammal. Sajnos elég kevesen voltak a Rocktogonban. Ez betudható annak, hogy csütörtökre esett a koncert és bármilyen jó bulikon is voltam ott az elmúlt pár évben mégiscsak gyengélkedik a magyar rock szcéna. Például itt van a cikkem másik zenekara: a Franc0 zer0, ők teljes létszámban, vérprofi műsort adtak elő, még ha csak egy maroknyi ember előtt is. Az egyetlen probléma a hangosítással volt. Valami iszonyatos, sípoló háttérzaj zavarta a lelki békémet. A hangtechnikus elég zord arccal probált kézjelekkel közölni valami valamit a zenekarral, de ez sajnos nem sokat segített a problémán. A zenekar tapasztalt zenészekből áll, például a frontember (Pál) tíz éve rappel a Pozitív nevű formációban. Ennek ellenére a tökösebb alternatív zenére hajaznak, sikertelenül tudtam behatárolni a Franc0 Zer0 konkrét zenei stílusát. A tagok sem szeretnék beskatulyázni magukat, kérdésemre azt válaszolták, hogy ők Magyarország legkövérebb, legszőrősebb emo zenekara.:) Végszóként annyit mondanék, hogy a Franc0 Zer0 egy könnyebben élvezhető, fesztiválhangulatú zenét játszik. A Remind Myselfben "csak" annyit láttam meg, hogy ha lenne még pár ilyen zenekar akkor nem kéne félteni a hazai undergroundot. A Remind elvileg október 24.-én lép fel a Filter clubban, de a hely honlapján
nem láttam semmi hírt. Én mindenképpen ott leszek, remélem ott találom őket az Outlaws és a Freedom sound mellett.

2 megjegyzés:

  1. Köszi a cikket és örülünk, hogy tetszett a koncert!
    Legközelebb nov. 22-én gyertek a Delíriumba, ott a Gedeonnal játszunk, szintén jó buli lesz!

    TZ/Frank0 Zer0

    VálaszTörlés